Autor:

Już we wrześniu nasze przedszkolaki rozpoczną naukę w pierwszej klasie w nowo-powstającej szkole. Otwieramy kolejny etap edukacji po żłobkach i przedszkolach. Budowa zgodnie z planem. Rekrutacja trwa. Dofinansowanie oczywiście jest.

Kontynuujemy filozofię znaną dzieciom i rodzicom z wcześniejszych etapów edukacji. Nasze założenia to: 

  1. Prowadzenie klas młodszych nurtem pedagogiki Montessori budzi chęć poznania  i rozwijania własnego talentu, uczy szacunku do pracy własnej oraz innych. Dzieci dostając możliwość wolnego wyboru podążają za własnymi potrzebami rozwojowymi. W ten sposób odkrywają własne pasje i talenty.
  2. Podejście wychowawcze Jespera Juula - to relacja, szacunek, zaufanie oraz autentyczność. Dzieci dorastające w środowisku akceptacji nie boją się wyrażać własnego zdania, potrafią zadbać o siebie i innych. Dorośli ufając dziecku w jego kompetencje otwierają przed nim wachlarz możliwości rozwoju.
  3. Brak ocen - każdy ma prawo do rozwoju na miarę swoich możliwości. Stawiamy na motywację wewnętrzną, aby motorem do nauki była szczera chęć, wypływająca z potrzeby rozwoju. Nagrody i kary, jakimi są oceny, wpływają negatywnie na chęć podejmowania aktywności dla niej samej. Wspieramy współpracę, nie rywalizację.
  4. Tutoring szkolny i rodzinny - aby jeszcze bardziej zindywidualizować edukację.  Tutor jest przewodnikiem. Poznając każde dziecko i każdą rodzinę wspiera ich indywidualne potrzeby. Może poprowadzić dziecko do jego talentów, może wspomagać w trudnościach.
  5. Praca metodą projektu - bo życie nie dzieli się na przedmioty. Metoda ta łączy wiele dziedzin w jednym temacie. Rozwija umiejętności poszukiwania danych, współpracy, kreatywności, analizy, przedstawienia pracy. Ot choćby pod tematem jajek możemy zawrzeć biologię, historię, sztukę, matematykę, geografię czy chemię.
  6. Robotyka i LEGO® Education, czyli nauka poprzez Zabawę, która rozwija twórcze i kreatywne myślenie dzieci. Praca na zestawach LEGO® Education udoskonala motorykę małą, a także poszerza kompetencje językowe dzieci. Podczas naszych zajęć uczymy budować, jak i konstruować. Ożywiamy wyobraźnię oraz zachęcamy do realizacji własnych pomysłów. Wesołe aktywności bardzo dobrze sprawdzają się przy ćwiczeniu podstaw matematyki, w budowaniu umiejętności społecznych i nauce rozwiązywania problemów.
  7. Rozwój inteligencji emocjonalnej  - aby lepiej rozumieć siebie i innych. Szeroko pojęte umiejętności społeczne są jedną z najważniejszych kompetencji w każdych czasach. A umiejętność zadbania o własne granice dają poczucie własnej wartości oraz bezpieczeństwa w trudnych relacjach.
  8. Naturalny plac zabaw - ruch, świeże powietrze i kontakt z naturą, która wycisza oraz pomaga stabilizować emocje.  Naturalny plac zabaw w naszym ogrodzie wspiera przede wszystkim rozwój fizyczny i emocjonalny. Daje on nie tylko możliwość przeżycia z innymi świetnej  przygody, ale też pozwala by choć na chwilę pobyć samemu w bezpiecznej kryjówce.
  9. Własna kuchnia - pyszne i pełnowartościowe posiłki. Miejsce, gdzie każdy z nas, od czasu do czasu może sam coś przygotować i poczuć się jak prawdziwy Szef kuchni.  
  10. Sala doświadczeń - dzieci uczą się przez doświadczanie
  11. Sala sensoryczna - coś dla ciała i coś dla ducha  

Sprawdź szczegóły tego projektu.